ΕΔΡΑ e-learning

Πως μπορώ να κάνω το παιδί μου να τρώει λαχανικά και όσπρια;

14 Μαΐου 2013 By

Πως μπορώ να κάνω το παιδί μου να τρώει λαχανικά και όσπρια;

Η υγεία μας εξαρτάται από τρείς παράγοντες τη γενετική ταυτότητα δηλαδή τα γονίδια που κληρονομούμε από τους γονείς μας (το DNA) το οποίο δεν μπορούμε να το αλλάξουμε ούτε να κάνουμε κάτι, το δεύτερο είναι ο τρόπος ζωής του ανθρώπου που επιλέγουμε να κάνουμε αν θα επιλέξουμε να καπνίσουμε ή να πίνουμε αλκοόλ ή να αθλούμαστε και το περιβάλλον που ζούμε, το τρίτο είναι η διατροφή μας. Αυτά τα οποία μπούμε να τροποποιήσουμε είναι στον τρόπο ζωής και στη διατροφή μας.

 

Συνεπώς, ο ρόλος του γονέα είναι πρότυπο μίμησης προς τα παιδία τους. Δηλαδή, τα παιδιά μιμούνται συνήθειες του κοινωνικού τους περιβάλλοντος. Επίσης, η διατήρηση σταθερών γευμάτων σχετίζεται με καλύτερες διατροφικές συνήθειες των παιδιών τώρα αλλά και στο μέλλον.

Μικρές συμβουλές για να υιοθετήσει το παιδί σας υγιής διατροφή και συνήθειες:

  1. Αυτό που θα πρέπει να προσέχετε είναι ότι πρώτον δεν κατηγοριοποιούμε τα τρόφιμα σε καλά και κακά
  2. Δεν ασκούμε υπερβολική πίεση στο παιδί για να φάει ή να μην φάει κάποιο τρόφιμο
  3. Δεν χρησιμοποιούμε τα τρόφιμα ως δώρο ή τιμωρία Δηλαδή, αν γράψεις καλά στο διαγώνισμα ή αν διαβάσεις θα σου φτιάξω το αγαπημένο σου γλυκό ή αν δεν με ακούς αύριο θα σου φτιάξω φακές
  4. Μην αγοράζετε τα τρόφιμα που δεν πρέπει το παιδί να τα καταναλώνει συχνά όπως αναψυκτικά ή γλυκά. Καλό θα ήταν το παιδί να έχει στο μυαλό του ότι όταν τρώω γλυκά ή αναψυκτικά να συνδυάζεται σε ειδικές περιστάσεις όπως γενέθλια ή γιορτές
  5. Να έχετε πλυμένα φρούτα και λαχανικά στο δωμάτιο του παιδιού έτσι ώστε όταν θα θέλει να φάει κάτι να βρίσκει πρώτα το φρούτο του έτοιμο
  6. Επανάληψη ξανά και ξανά στο παιδί και να το παροτρύνετε να δοκιμάζει συνέχεια όλα τα λαχανικά και όσπρια
  7. Τρώτε και εσείς αυτά που προτείνετε στο παιδί σας έτσι δίνετε το καλό παράδειγμα αλλά θα μπορείτε να το πείσετε πιο εύκολα
  8. Χρησιμοποιήστε το περισσότερο ή λιγότερο και όχι το όλα ή τίποτα Δηλαδή, μην το πιέζετε ή θα φας όλο το πιάτο ή δεν σηκώνεσαι από το τραπέζι μπορείτε να του πείτε απλώς να το δοκιμάσει
  9. Αποφεύγετε να μαγειρεύετε πολλά διαφορετικά φαγητά για τον καθένα ξεχωριστά. Δηλαδή, το ίδιο φαγητό να μαγειρεύετε για όλη την οικογένεια. Έτσι λες στο παιδί αυτό το φαγητό υπάρχει για όλη την οικογένεια σήμερα και αν δεν πεινάς τώρα δεν πειράζει θα το φας πιο μετά
  10. Δημιουργήσετε στο παιδί σας μια συνηθισμένη ρουτίνα ότι για παράδειγμα κάθε Παρασκευή θα έχει λαδερό ή όσπριο (φασολάδα, φακές, φακόρυζο, ρεβυθόρυζο κλπ)
  11. Δημιουργήστε ελκυστικά πιάτα μαζί με το παιδί σας έτσι όταν το παιδί φτιάχνει μόνο του το φαγητό έχετε περισσότερες πιθανότητες να το δοκιμάζει οπότε θα αρχίζει να συνηθίζει την γεύση των λαχανικών ή των όσπριων. Επίσης, βάζοντας πολλά χρώματα στο πιάτο με διάφορα λαχανικά ή δημιουργώντας σχήματα π.χ. φόρμα σε αστεράκι με πουρέ, ή πίτσα λαχανικών, ή παστίτσιο λαχανικών κλπ το παιδί θα θέλει να το δοκιμάσει
  12. Εξηγήσετε στο παιδί την σημασία των γευμάτων και περισσότερο του πρωινού

Κλείνοντας θα πρότεινα να καταναλώνετε έστω ένα γεύμα όλοι μαζί με την οικογένεια σας την ημέρα π.χ. το βραδινό (μιας και το μεσημεριανό δεν γίνεται επειδή δουλεύουν και οι δύο γονείς), καθώς αυτό έχει συσχετιστεί με καλύτερη ποιότητα διατροφής των παιδιών. Επίσης, να παροτρύνετε το παιδί σας να έχει φυσικές δραστηριότητες στην καθημερινότητά του.


Ντορίνα Καλέμη

Η Ντορίνα Καλέμη είναι απόφοιτη του τμήματος Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και συνεργάζεται με το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Ζεφυρίου ως δασκάλα εικαστικών και κατασκευών. 

Βρίσκεστε εδώ: Home EXTRA ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΦΥΣΗ & ΜΑΘΗΣΗ Οικιακή Οικονομία Πως μπορώ να κάνω το παιδί μου να τρώει λαχανικά και όσπρια;